Ki tanítsa a megrendelőt?
A tervezők és kivitelezők felkészültsége a nyílászárókkal kapcsolatban általában jelentős és napra kész, de e mellett a későbbi lakóknak, például a családi házat megrendelőnek szóló tudás- és tájékoztató anyagok véleményünk szerint egyre fontosabbá válnak.
Annyi lehetőség, szakmai irány, jó és kevésbé jó technológiai újdonság van, amelyek között már nehéz egy építőiparon kívüli személynek jelentős energiabefektetés nélkül jól tájékozódnia. A tervezői és kivitelezői oldalnak pedig csak mérsékelten felelőssége a tudásbővítés feladatának önkéntes felvállalása.
Nyílászáró technikai információk a Hofstädtertől
A nyílászáró ráadásul egy speciális terület, hiszen egy fontos csomópont közepén több szakipar munkáját is meghatározza, és ugyanez fordítva is igaz. Mindezekkel együtt pedig ez az első igazán odafigyelést igénylő, sérülékeny elem, ami beépítésre kerül, főleg, ha a WoodStyle nyílászárókról beszélünk. A régi mondás itt nem fog működni, hiszen a törött üveget és a sérült nyílászárót majd a vakolat sem hozza ki.
Éppen ezért kezdtünk bele egy minden oldalnak segítséget nyújtó tudásanyag összeállításába, mely nem csak a megrendelők tájékoztatásában segít, hanem reményeink szerint a tervezői és kivitelezői oldalnak is hivatkozási alapot jelenthet.
Elengedhetetlennek éreztük felvázolni, hogy
kinek meddig is ér a felelősségi köre
, és kitől mire számíthat a végén a megrendelő, mint ahogy azt is fontos meghatározni, hogy mi kell a szépre álmodott és tökéletesre gyártott
nyílászárók megfelelő beépítéséhez vagy akár a
felmérés sikerességéhez .
Csak hogy egy rendszeresen visszatérő problémát említsünk példaként:
Kell-e a tulajdonosnak, vagy megbízottjának jelen lenni a szakembereink levonulásakor?
A megrendelő szempontjából kis dolognak tűnhet, hiszen messze még az építkezés vége és ez is csak egy része az egésznek, de rengeteg későbbi problémát megelőzhetünk azzal, ha tényleg lezajlik egy alapos átadás-átvétel, annak ellenére is, hogy mi minden esetben képanyaggal dokumentáljuk a kész munkát.
Mi a megrendelői jelenlétet elengedhetetlennek tartjuk a vevő, a többi szakipar és persze a saját érdekünkben is. Hiszen ki vállalja majd a felelősséget hónapokkal később a karcos vagy törött üvegért vagy a sérült tokért, szárnyért? Mi bármikor szívesen megtesszük ezt, ha tényleg a mi hibánk és akkor is kérdés nélkül segítünk, ha nem. Viszont a költséget és kellemetlenséget valakinek viselnie kell.
Szívesen vesszük a már elkészült és a későbbiekben is folyamatosan készülő anyagainkkal kapcsolatban észrevételeiket legyen az bármely oldalról érkező. Mi együtt a megrendelők álmait valósítjuk meg és ahhoz a közös munka elengedhetetlen. Szívesen állunk elébe.
Nyílászáró technikai információk a Hofstädtertől