Terrán

Halasztás és költségoptimalizálás az otthon projekteknél 

A vírushelyzet szinte minden szektorban változásokat idézett elő, kisebb vagy nagyobb mértékben, de átrendeződtek a piacok. A vásárlók magatartása is átalakulóban van, több iparágban felülírva az éves várakozásokat. Értelemszerűen az otthonok állagmegóvását, építését érintő projektek esetében is eltolódtak a hangsúlyok, a tetőfelújítási tervek is módosultak, amelyre a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. által készített kutatás is rávilágít.




A váratlan és hirtelen mutatkozó gazdasági visszaesés hatása az építőiparban is érzékelhető. Akik 2020-ra terveztek építkezést vagy házfelújítást, a megváltozott anyagi helyzet okán újra kellett, hogy tervezzék kiadásaikat. Van, aki lemondott a beruházásról a közeljövőben, van, aki halaszt, van, aki optimalizál és van, aki önmaga kezd bele a munkálatokba.

A Terrán által megkérdezettek 72,9%-a tervez valamilyen jellegű "otthon projektet" még az év fennmaradó részére, ám ezek elsősorban kisebb beruházások (ház körüli barkácsmunkák, kertépítés stb.) A válaszadók 56,7%-a későbbre ütemezte a megvalósítást vagy költség szinten hoz ésszerűbb döntéseket (optimalizál), de ez főként a nagyobb beruházásokat érinti. Az optimalizálók tartanak attól, hogy a kialakult helyzet negatívan érinti őket anyagilag, ezért meggondoltabban vásárolnak, és a nagyobb beruházásokat hajlamosak elhalasztani, ahogyan az óvatosabb halasztók is, de ők nem mondanak le mindenről.



A DIY szegmens 25,8%-ot tesz ki, melynek tagjai egyébként sem bíztak volna meg szakembert a feladatok vagy azok egy részének elvégzésével, ezért kevésbé érzik szükségesnek a költségvetésük áttervezését a kialakult helyzet miatt. A csoport 89,9%-a tervez még valamilyen kisebb-nagyobb beruházást erre az évre.

A válaszadók 40,2%-a - nem meglepő módon - a pénzügyi hátterének romlását tapasztalta az elmúlt időszakban. A vásárlók anyagi érzékenységét tovább növeli a jövőbeli bizonytalanság és az anyagi helyzet negatív megítélése is.

Bár az építőanyagok online beszerzése még gyerekcipőben jár, a beton tetőcserépgyártó felmérése szerint már látszik a nyitottság ebben a kérdésben is. A potenciális vevők számára a vásárlói és szakértői vélemények, valamint az anyagszükségletre vonatkozó információk a legfontosabbak, ez adja a tájékozódás alapját, elsősorban a költségeket optimalizálók körében.

"Cégfilozófiánk egyik meghatározó eleme a folyamatos fejlődés, ezért minden helyzetben az előrelépés lehetőségét keressük, az érdeklődők, vásárlók még magasabb szintű kiszolgálásra törekszünk, nincs ez másképp a jelenlegi viszonyok között sem. A kutatás eredményének fényében ezért Tetőt építek néven életre hívtunk egy olyan információs platformot, amelynek segítségével az építkezést, felújítást tervezők könnyedén megtalálhatják a témában felmerülő összes kérdésre a válaszokat" - mondta Tóth Szabolcs, regionális marketing igazgató.

Felmerül a kérdés, hogy a keresletet hogyan befolyásolta a járvány, milyen termékeket keresnek azok, akik optimalizálják a költségeket, halasztanak, továbbá azok, akik saját maguk kezdtek vagy kezdenek bele a munkálatokba. A vállalat eredményei alapján szignifikáns változás nem mutatható ki. Továbbra is nagy az érdeklődés a napelemes tetőcserép iránt, ami abból is fakad, hogy az a gyártó egyes tetőcserepeivel is kompatibilis, vagyis tetőfelújítást követően is megoldható a felhelyezése, másrészt a gazdaságos, de minőségi megoldások is előtérbe kerültek, így azoknak sem kell lemondania az időtálló, új tetőről, akik faragnának a költségeken.


Mediterrán
További információk:

Terrán Tetőcserép Gyártó Kft.
www.terranteto.hu
terran-generon.hu
www.terranteto.hu/akciok
www.acskereso.hu


Terrán Cégcsoport

A közel 100 éves Terrán Cégcsoport komplett tetőfedési rendszereivel és kiváló minőségű termékeivel Európa egyik legmodernebb betoncserép gyártójává nőtte ki magát. A családi tradíciókra épülő cégnél alapvető követelmény a kutató-fejlesztő munka és a magas minőség iránti elkötelezettség. A vállalat Magyarországon kettő (Bólyon, Kunszentmiklóson), Szlovákiában és az erdélyi Aranyosgyéresen pedig egy gyárat működtet. A cégcsoport alkalmazottainak száma jelenleg 345 fő, Horvátországban, Romániában (Erdély), Szlovákiában és Szerbiában vannak leányvállalataik.
A cég számos elismerést magáénak tudhat: 2003 tavaszán Construma Nagydíjat, 2015-ben Construma Díjat nyertek, 2005-ben BNV Nagydíjat, 2010-ben Business Superbrands díjat, 2013-ban Magyar Termék Nagydíjat kaptak és immár négyszeres MagyarBrands díjasok. Ezen kívül a 2014-es évben kategóriájának legsikereseb üzleti márkája lett a vállalat, valamint elnyerte a "Best Buy Award" díjat, azaz 2017-ben a vásárlók a Terránt nevezték meg a legjobb ár-érték arányú tetőcserépmárkának Magyarországon. A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Gódi Attilát, a Terrán ügyvezetőjét választotta a 2017-es év üzletemberének

2020.08.07.

Terrán HírekTerrán cserepezőTerrán csomópontokTerrán KiadványokMárkakereskedőkTerrán Termékek


Kapcsolodó termékek:
 
Hirdetés
Terrán hírek:


    Like all websites, eptar.hu uses cookies for better and safer operation.       More information