Egymillió forintot ér ez a tetőcserép
Egymillió forintot ér ez a tetőcserép
Sikeresen lezárult a Wienerberger Magyarország és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) közös formatervezői pályázata. A közel 2 millió forint összdíjazású verseny célja az volt, hogy megtervezzék a Tondach univerzális termékcsalád legújabb tetőcserepét. A győztes munka egy tetején sík, az alján viszont íves terv lett, mely tökéletesen illeszkedik a Tondach cserepek kollekciójába.
A
„Megújuló tradíció - Új univerzális kerámiatetőcserép tervezése″ elnevezésű pályázatot a Wienerberger Magyarország, a Tondach kerámia tetőcserepek gyártója, valamint a MOME hirdette meg, azzal a céllal, hogy a jelentkezők megtervezzék a Tondach Univerzális termékcsalád legújabb tetőcserepét, amely széles körben felhasználható, egyben sokak számára vonzó lehet.
1. helyezett - Zala Zsófia
Az első helyezést Zala Zsófia terve nyerte el, a második díjat Nagy Sára, a harmadikat pedig Szilasi Dávid Kristóf munkája kapta. Ők 1 000 000, 500 000 és 300 000 forint pénzjutalomban részesülnek. A zsűri különdíját Laufer Ferenc pályázatának ítélték oda.
2. helyezett - Nagy Sára 01-es munkája
3. helyezett - Szilasi Dávid Kristóf 03-mas munkája
„A cserép tervezése során a hagyományos és a kortárs építészet közötti kapcsolatteremtés foglalkoztatott: hogyan békíthető ki a hagyományos épületek részletgazdagsága az új építésű, letisztult geometriájú épületekkel″ - írta pályamunkájában
Zala Zsófia. A győztes formaterv átmenetet képez a két eltérő formavilág között: az alja két íves szerkesztésű sziluettből indul ki, a tetejéhez érve azonban az ívek eltűnnek és síkká válnak. A lágy ívek és a forma letisztultsága így sokrétű felhasználást nyújt, és a terv így formailag illeszkedik a kollekcióba.
A zsűri tagjai különös figyelmet fordítottak arra, hogy az egyes pályamunkák megfeleljenek a specifikációnak, innovatív, újszerű ötleteket tartalmazzanak, valamint arra is, hogy a végeredmény hogyan illeszkedik majd a kollekció más darabjaihoz. A bizottság tagjai a Wienerberger képviseletében
Molnár Gergely, a Tondach termékmenedzsere,
Horváth András, műszaki csoportvezető és
Sallai Gábor, brand menedzser voltak; a MOME részéről pedig
Féja Dorottya, tanársegéd, formatervezés BA szakvezető és
Juhász István DLA, egyetemi docens vett részt a zsűrizésben.
„A pályázat rendkívül sikeres volt, és nagy öröm számunkra, hogy ilyen magas színvonalú munkák érkeztek be. A résztvevők kreativitása és innovatív megközelítése nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a Tondach Univerzális termékcsalád a jövőben is meghatározó szereplő legyen a piacon. Külön öröm számunkra, hogy a MOME-val közösen dolgozhattunk ezen a projekten, hiszen az egyetem hallgatói és szakemberei jelentős mértékben emelték a pályázat szakmaiságát″ — mondta
Nagy Zsolt István, a Wienerberger marketing vezetője.
A Wienerberger Magyarország a nemzetközi Wienerberger csoport tagja. Az anyavállalatot Bécsben alapították 1819-ben, mely mára a világ egyik legnagyobb téglagyártójává nőtte ki magát, első helyen áll a homlokzatburkoló téglák gyártásában, és vezető pozíciót foglal el a kerámia tetőcserép gyártása terén Európában. Összesen 28 főként európai országban, valamint a Indiában, az USA-ban, Kanadában van jelen a társaság. A cégcsoport világszerte 19 000 alkalmazottat foglalkoztat és 216 gyártóhellyel rendelkezik. A Wienerberger magyarországi leányvállalatát 1990-ben azzal a szándékkal alapította, hogy technológiai rendszereit és termékeit egész Kelet-Közép-Európában helyi gyártás révén honosítsa meg. Mára a társaság a magyar építőanyag-piac kiemelkedő szereplőjévé vált. A magyarországi csoport termelése jelenleg nyolc helyszínen zajlik, a hazai foglalkoztatottak száma pedig már megközelíti az ezer főt.