Alapításának 75. évfordulója alkalmából nemzetközi programsorozatot indít a VELUX Cégcsoport
A VELUX Cégcsoport 2016-ban ünnepli alapításának és a modern tetőtéri ablak feltalálásának 75. évfordulóját, amelynek alkalmából nemzetközi programsorozatot indít. A vállalat több rendezvényt és kreatív pályázatot is szervez az év során, amelyekkel a fenntartható építészeti technológiákra, a napfény építészeti célú felhasználására, illetve a természetes fény pozitív élettani hatásaira kívánja felhívni a figyelmet.
Manapság alapvető elvárás a tágas, napfényes tetőtéri lakótér, de 1941 előtt, a megfelelő szellőzés és a napfény hiánya miatt ez a helyiség jellemzően kihasználatlan volt. A modern tetőtéri ablakot Villum Kann Rasmussennek köszönheti az építészet: a dán mérnök 75 évvel ezelőtt alkotta meg az első hatékonyan működő tetőablak-konstrukciót, amely forradalmasította a lakóépületek tetőterének használatát. Rasmussen VELUX márkanéven kezdte meg az új ablaktípus forgalmazását. A VELUX név egy mozaikszó: a VE az angol "ventilation" (szellőzés) szóra, a LUX pedig a fény latin megfelelőjére utal. A magát csak "napfény mérnöknek" nevező Rasmussen vállalata, a VELUX Cégcsoport, azóta nagy utat tett meg, és mára az építőipar globális piacvezető szereplőjévé vált, amely 40 országban van jelen és mintegy 9500 főt foglalkoztat.
A VELUX Cégcsoport 2015-ben zárta eddigi legjobb pénzügyi évét. A VELUX Alapítványok tagjaként, a vállalat bevételének jelentős hányadát társadalmi célú kezdeményezésekre fordítja. A VELUX Alapítványok 2015-ben 545 kezdeményezést támogattak 111 millió euró értékben.
Alapításának 75. évfordulóját többek között a Villum Ablakmúzeum tárlatának bővítésével ünnepli a vállalat. Az egyedülálló gyűjteményhez idén Magyarország is hozzájárul: a VELUX Magyarország Kft. munkatársai olyan régi, különleges ablakokat kerestek, amelyeket építészeti és művészeti szempontból is fontos megőrizni a jövő generációinak. A Cégcsoport évfordulója alkalmából Magyarország a szentesi Református Kör több mint 100 éves, szecessziós stílusú ablakát ajánlja fel a múzeumnak, ami a századfordulós hazai építészet kiváló példája.
A kerek évforduló alkalmából a VELUX Cégcsoport útjára indította a Natural Light kezdeményezést, amelynek keretében biztonságos, megfizethető és fenntartható fényforrásokkal látja el az elektromos hálózatot nélkülöző afrikai országokat. Emellett pályázatot is hirdetett sportklubok számára, ami lehetőséget ad a kisebb egyesületeknek is meglévő épületeik fejlesztésére. A programon magyar sportszervezetek is részt vehetnek, és akár 6 tetőtéri ablakkal újíthatják fel klubházukat.
A VELUX az építőanyag-ipar egyik vezető világmárkája és vállalata, amely kínálatát közel 40 országban értékesíti. A cégcsoport 11 országban rendelkezik gyártóegységekkel, közöttük Magyarországon, Fertődön, amely a régió egyik legnagyobb munkaadója. A VELUX Magyarország Kft. 1986 óta van jelen a hazai piacon - a 300 legnagyobb profitú vállalat egyike. Piacvezetőként élen jár az innovatív, ugyanakkor energiatakarékos és környezetbarát termékek bevezetése terén. A cég célja, hogy termékeivel - melyek a tetőn keresztül természetes fénnyel és friss levegővel látják el az épületeket - minőségi lakóterek és munkahelyek jöjjenek létre, újításain keresztül lehetővé téve azok energiagazdaságos kialakítását is.
További részletek:
www.velux.hu
2016.04.01.
Kapcsolodó termékek: